25 Mayıs 2009 Pazartesi

ÇEŞİTLEME

pazar sabahı erken kalktık. Arıları kontrol etmek için...
İlçe merkezindeki bu akasya ağacını çektim ilk olarak...
Arılar çalışmaya başlamışlardı bile....
Arıları kontrol ettiğimizde gelişme olmadığını ,aksine arıların soğuktan geri gittiğini gördük... Hava biz varınca yağmurlu ve sisliydi... Yarım saat kadar güneş yüzünü gösterdi ancak.. Arıları kontrol etme fırsatı bulduk bizde...
Daha sonra avu odunundan ateş yaktık...


Bu kez tel ızgarada pişirdik tavuk kanatını, ama taş ızgaranın yerini tutmadı...
Biz arıları kontrol ederken genç arkadaşımız Kazim ,alabalık tutmaya indi dereye...
Tuttuğu balıkların bir kısmı...

Kazim iş başında...



Bu ana yaşlı olduğu için öldürülecek... Onu bir avuç arı ile ruşete aldım.. Yeni mum şişirdi ve yumurtlamaya başladı... Yavrular çıkma üzeri ana imha edilerek ruşetin yeniden ana üretmesi sağlanacak...
Hiç bir zaman işçi arıların anayı bu şekilde sardığı görüntüyü yakalayamamıştım... Yabancılara ait görüntülere hayranlıkla bakıyordum...

Sonunda benim de plastik ana memesi takımım oldu... İnternet üzerinden tanesi 4,75 Tl 'den 20 adet takım aldım...
Kestaneler açtığı zaman ana üretimine başlayacağım...

Şu an, harmanlarda yetişen ,kokusu güzel olan bu yonca türüne arılar oldukça rağbet ediyor...



1 yorum:

TEMEL dedi ki...

Kazim hangi deredesin, yerini söyle....