20 Mart 2010 Cumartesi

Cumartesi Gözlemlerim

Soğuk geçen mart ayının ortasında bölgemize kar yağdı.
Doğa tam baharı karşılamaya hazırlanmışken başka bir doğal olayla irkilip kendine geldi..
İki gece hava sıcaklıkları oldukca düştü.




Bugün kovanları kontrol ettim..
Tahmin ettiğim gibi bal yığınları oldukça azalmıştı.
Hatta bir kovanda sırlı bal kalmamıştı..
Kovan içlerinde nem oldukça yüksekti..
Bunlardan başka kötü durum yoktu..
Balı azalan kovanlara 1/1 oranında şeker şurubu verdim..
Yavrulama duraklamış durumda..
Havalar ısınınca yumurtlama da gözle görülecek şekilde artacaktır umarım..
Tüm yurdum arıcılarına verimli bir yıl diliyorum...



1 yorum:

İlhami Uyar dedi ki...

Değerli Hocam,işinize karışmak gibi olmasın ama 2 ye 1 oranı daha iyi olur bana göre,mevcudu iyi olan kovanlar da bal durumu hakikaten vahim,eğer müdahele edilmezse kötü sonuçlar kaçınılmaz.Ocak ve Şubat ayında 18 C sıcaklıkları görüyoruz buda arıların salkımı bozmaları ve tüketimi çoğaltmaları demek,müdahele edildiğine göre mesele çözülmüş demektir.Kolay gelsin,iyi çalışmalar,Saygılarımla.