17 Ağustos 2010 Salı

F16 LAR HAVALANACAK

Bu sene, şu zamana kadar kendi kullanımım için larfa transferi yapamadım...
İhtiyaçım olan anaları klasik yöntemle yetiştirdim..
Sadece Van'da çalışan bir arkadaş 2-3 ana istemişti onun için haziran ayı sonunda 4 transfer yapmıştım..

Yaklaşık 20 gün öncede Göreleli arıcı arkadaşım Emrah Karadeniz için 8 adet transfer yapmıştım.
Amaç; Emrah hem larva transferini uygulayarak öğrenecek, hemde benim kafkas ırkı arılarımdan damızlık analar edinecekti...
Memelerin bir kısmı kapandıktan sonra, Emrah emanetlerini aldı.
Şu an Kafkas kızları Görele'de dünyaya gelmiş durumdalar...

Emrah' yaptığım transfere ait memeler..
Aslında ana üretmek için uygun zaman değil ama bugün kendim için larva transferi yaptım..
Dün akşam 4 adet kuru larva transferi yapmıştım.
Hem arılar fincanları temizlesin , hem de tutan olursa,
memeleri bozar sulu transferde kullanırım diye..
Bugünkü gözlemlerimde 4 transferinde tuttuğunu gördüm..


Tutan memelerden bir tanesini bozdum..

Arı sütlerini fincanlara dağıttım...

Larva tarnsferlerini gerçekleştirdim...

Transfer yapılmış fincanlar...


Ha bu arada transferleri hangi kovandan yaptığımı merak ederseniz,3-4 yıldır arılığımda bulunan Kafkas analarının kızlarının kızların kızlarından alarak yaptım..
23 nolu kovanım geçen yılın ve bu yılın bal verim rekortmeni idi..O kovandan 7 adet transfer yaptım..
Artık F1, F2 değil F16 lar yolda...
Yakında havalanacaklar, Karadeniz semalarında uçacaklar..
Önümüzdeki yıl bal verimi ile bizleri uçuracak...




Hiç yorum yok: