21 Nisan 2011 Perşembe

DÜN BUGÜN

Yurt genelindeki yağışlı ve soğuk hava bölgemizide etkilemeye devam ediyor..
Fırsat buldukça arıları gözlemlemeye çalışıyorum..
Dün büyük üstat Mehmet'in arılarını kontrol ettik..
Kışın kovanın biri şurupluğa dalak atmış ve yavrulamış..
Bu kovanda asıl ilginç olan kapalı yavruların üzerindeki sırların renginin turuncuya yakın olması..
Üstat da bu durumu oldukça ilginç bulduğunu belirtti..
Taflanlar yeni açmaya başladılar ama arılar nektar ve poleninden henüz yararlanamadılar...
Bizde koyu şuruplamaya devam ediyoruz..

Bugün ise; eski mumlardan erittiğim külçe mumları arıcı malzemesi satan şirkette temel peteklerle değiştirdim..

Kilo başı 2,5 TL işçilik verdim..

20 kg mumu değiştirdim...







2 yorum:

Mustafa Yılmaz dedi ki...

hasan abi kolay gelsin mumları aldın dolm nasibi bol olsun sezon baya olumsuz arılar dört cerceve gerideyim bakalım ne olacak kal salıcakla

Hasan ÇINARLIK dedi ki...

Teşekkürler Mustafa,
Sezon burada da oldukça geri ama kata çıkmak üzere yaklaşık 10 kovanım var..
İyi dileklerine katılıyorum..
Saygılar selamalr...