7 Eylül 2008 Pazar

PAZAR ÇALIŞMALARIM

Bugün larva transferi yaptığım memelerden iki tanesini ruşet kovanlara dağıttım.Diğer ikisini ise bir iki gün içinde ruşet kovanlara vereceğim.



Ruşet kovanlara verip biraz da kek takviyesi yaptım.
Ayrıca bugün varoa gözlemlediğim üç kovana bayvarol şeriti verdim.
6-8 çerçeve arısı olan kovanlara 2 tane şerit astım.
Yarım saat sonra bazı arılar varoayı sırtından atmak için dans etmeye başlamışlardı bile.

Sarıncalı arı için aldığım kapanı kontrol ettim.
Sarıncalıdan çok kara sinek yakalanmıştı.
Demekki bu yöntemde o kadar verimli değilmiş.
Ama en azından bal arısı kapan içine girmiyor.







1 yorum:

HB dedi ki...

Hocam;
Kapalı memeleri mümkün olduğu kadar yan veya ters biçimde tutmamak gerekiyor. Bu çevirmeler esnasında ana meme içerisinde ölebiliyor.