12 Eylül 2009 Cumartesi

CUMARTESİ NOTLARIM

Son larva transferinde çıkan analardan dört tanesi yumurtlamaya başladı...Arıkuşlarından fırsat bulamayanlar hala çiftleşme uçuşuna çıkamamış görünüyor.. Ayrıca bir ana adayının da arıkuşlarına yem olduğunu gözlemledim...

Resimdeki çerçeve , tek çerçevelik bir ruşete ait ...
Bir ara başka bir ruşet tarafından yağmalandı..
Ana yüzüğü verildikten ve ana çıktıktan sonra bir süre daha yağmacılar ile ortak çalıştılar...
Ama ana çiftleşmeden döndükten sonra içeri yağmacıları almamaya başladılar..
Ve bu anada yumurtlamaya başladı..
Birkaç gün yumurtlasın esas kovana gönderilecek...
Yeni ananın bıraktığı yumurtalar...


Bugün on altı kovana % 85 'lik formik asit uyguladım..
Formik asit uygulamasında çıtçıt poşet, pamuk , havlu peçete ve mukavvadan yararlandım..

Bazı poşetlere pamuk ve mukavva ,


Bazı poşetlere ise pamuk ve havlu peçete koyarak % 85'lik formik asitten 20 ml ekledim...
Daha sonrada çerçevelerin üzerine bıraktım...
Bu uygulamada eldiven kullanmaya dikkat etmek gerekiyor...
Formik asit deriye zarar veriyor..

Arılarımızın bugünlerde sıkça gezdikleri bir çiçek
ve üzerinde işçi arı....





Hiç yorum yok: