17 Ocak 2010 Pazar

KEKLEMEYE BAŞLADIM

Dün arılar için 3 kg kek ve 2 kg fondon şekeri aldım... Fondon şekerini ilk kez aldım..
Denemek için 2 kg fondon şekeri 5 kovana pay ettim... 1 kg keki ise 4 tane çiftleştirme kutusuna bölüştürdüm...


Kovan önünde ölü arılar...
Ömrünü tamamlayanlar.. ama bu kovan önünde biraz fazla...
Demek ki kek yemeden de ölebiliyorlar..
Aynı kovanın önü...bu arılar iki gün içinde ölenler...
Bu ölümlerle birlikte arı mevcudu oldukça azalıyor..Buda keklediğim çiftleştirme kutusundan biri...
Yeterli balı var..
Ama 3 çerçevede yavrusu olduğu için destek amaçlı kek verdim...
Dört kutu zaten güzden bu yana 15 kg şeker yediler..




2 yorum:

HB dedi ki...

Hocam, o kutuların yediğini görmezden gel. Baharda çok işe yarayacaklar.

Hasan ÇINARLIK dedi ki...

Evet Bilen kardeş,
bizde bu bilinç ve sabır ile bahara çıkmasını bekliyoruz kutuların...