31 Ocak 2010 Pazar

OCAĞIN SON GÜNÜ

Bugün on bir adet kovanı kontrol ettim...

Önce ana kutularına hazır çerçeve vermek için yaptırdığım uzun kovanı inceledim.....

Bugün kü hava sıcaklığından dolayı arılar salkımı tamamen çözmüşler ve 8-9 minik çerçeveye basmışlardı...


Yavruya geçen kovana ait bir çerçeve...
Orta bölümden yavrular çıkmış, kenarlarda kapalı yavru var...

Bazı kovanlarda kapalı yavruların soğuktan etkilendiğini gördüm...

Ana arı tekrar yumurtlamaya başlamış halde gözleri kontrol ediyordu..



Bu kovanın önüne baktığımda yerde sırt üstü yatanın ana arı olduğunu sandım..

Ters çevirdiğimde işçi arı olduğunu gördüm...


Aynı kovana ait yavrulu çerçeve...
Başka bir ana... o da yumurtlamak için kontrolde,,

Yumurtaya geçmemiş kovanın anası çerçeve merkezinine uzakta geziniyordu..



Çok az yavru yapmış başka bir kovana ait çerçeve...


Bu kovanı kontrol ettiğimde arıların telaşlı olduğunu gördüm.

İki defa kontrol ettiğim halde anayı göremedim...

Bende arı mevcudu azalan kovanların birisinin anasını alarak kafes içinde bu kovana verdim...

Ocak ayını çıkaramayacağını düşündüğüm kovanlardan bir tanesini ana kutusuna silkeledim...
Kutuya kek, şurup ve fondom şekeri verdim...
Arı mevcudu oldukça azalmıştı ve anası yavruya geçmemişti...
Üstelik anası supper Kosköy yerlisi idi...
Diğer kovanın anasını alarak yukarda anlattığım , anasız kalan kovana verdim..
Üstelik bunun anası yumurtlamaya başlamıştı...
Yarın arılarını yanındaki ana kutusu ile birleştirip, yavrulu çerçevelerini anasını verdiğim kovana aktaracağım..
Böylece ocak ayı bitmeden iki kovanım söndü.
Yarın geriye kalan on altı kovanı kontrol edeceğim hava uygun olursa..
Bakalım onlarda son durumlar nasıl...



Hiç yorum yok: