12 Temmuz 2009 Pazar

BALLAR SIRLANMAYA BAŞLADI

Bugün arıcı arkadaş Selim ile birlikte arıları ziyarete gittik.

Hava oldukça sıcaktı.

Saat 13.00 gibi arılığa vardık.

Kontroleri sıcak altında yapmak oldukça zordu.

Zayıflamak için saunaya değil sıcak havada arıcı maskesine girmek gerektiğini bir kez daha gördüm.

Oğul atan iki kovandaki ballıkları alarak ikinci ballık olarak iki ayrı kovana verdim.

Ayrıca kovanın birinden üç çerçeve arı alarak ruşet kovanlara takviye vermek için getirdim.

En iyi kovanımda yedinci çerçeve sırlanmaya başlanmış. Dağda arılarımız orman gülü ( kara avu), yaban taflanı(ayrıca taflan yaprağından da bal alıyorlar), çalı çileği(yaban mersini), böğürtlen: şu sıralar kestane, ayrıca kekik balı toplatılar. Çok zengin bir içeriğe sahip olacaklar.

Bakalım bu sene ki, balımız deli bal olacak mı?



Bu kovana yarım ballık atmıştım. Arılar şişirmeye başlamışlar ama artık bu sene bal koymaları çok zor. En azından kovan içinde arılar sıkışmaz.


Arkadaşım Temel'e ait paket yavrulu bir çerçeve.




Bana ait bir çerçeve.




Bal kemeri sırlanmaya başlamış.
Bazı kovanlarda ballıkta günlük yumurta dahi var.




Herhalde balını önümüzdeki sene alırız.





Üstten beyazladığı görülen ballık.






Aşırı sıcaktan bunalan arılar kovanları soğutmak için oldukça çaba gösteriyorlar.Ayrıca kovan kenarlarında sakal oluşturuyorlar.








Değişik bir açıdan bakış.





Arılara baktıktan sonra Selim ve arkadaşlarının yanında çay içerek biraz dinlendim.




Ayısavar:

su ile çalışıyor ve varil ses çıkarıyor.

ayrıca elektrik devresi ile korkuluklarda lambalar yanıp sönüyor.




Arılık hatırası



Sağdan sola; Muammer, Selim, Muammer'in kaynatası::






Selim'in arıları,




bizimkiler kovanı soğutmak için pervane olurken,
onun kovanlarında soğutma işlemi yok denecek kadar azdı.






Acaba bu olay kovan mevcudu ile mi ilgili




yoksa




kovanların rengi ile mi ilgili olabilir.???


















1 yorum:

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın Hocam ürününüz bol olsun,ayı kaçıran dan verim alabildinizmi,arıların önlerine yığılmaları renkten,güneşi görme durumundan vede mevcuda bağlı olabilir diye düşünüyorum,kolay gelsin.