10 Haziran 2009 Çarşamba

9 Haziran 2009 Çarşamba

Okul çıkışı arılara ilave vermek ve mum takviyesi yapmak için arıların yolunu tuttum...
Sahilde pırıl pırıl hava , dağların tepesinde ise bulut yığınları vardı...


Arılığa vardıktan sonra kontrola hemen başladım.. Bir ,iki,üç kovanı kontrol ettim tam umutlanmışken, dördüncü kovanda katta çalışan arıların ana memesini diktiğini gördüm...
Eyvah oğula kaçtı mı ? endişesi ile kuluçkalığıda kontrol ettim...
Bir sürü ana memesi dikmişlerdi..
Bende 2 çerçeve yavrulu ve ana memesi olan ,2 çerçevede şişmiş mum bırakarak 4 çerçevelik bir bölme yaptım...
Ana arıyı , diğer memeli çerçeveler ile geri getirdim... Eğer kovan orada oğul atmış olsaydı ,oğul ellere gider, bizde havamızı alırdık ancak...

Bölme işleminde usta arıcı Selim Küçükaydın'ın büyük yardımını gördüm..
Ayrıca diğer kovanları kontrol etmeme de yardımını esirgemedi..
Kendisine teşekkürler ederim...

Diğer kovanların kuluçkalıkları şimdilik kontrol edemedik ama...

Hiç yorum yok: