11 Haziran 2009 Perşembe

HAZIRLIK

Ana arı üretmek için hazırlıklara bugün başladım.
Ruşet kovanın çerçeveleri...
Metal tel yerine misina taktım..

18 çerçeve alan ruşet kovan...
Oğula niyetlenen kovan.
Dört çerçeve olarak dağda bir bölme bırakmıştım.
Bugünde 4 çerçeve arısını , ana arı ile birlikte ruşete silkeledim..



Ruşete silkelenmiş arılar...
Ruşete kek ilave ettim...
Sadece bir çerçevede mum var.
Diğer çerçeveler arılar tarafından şişirilecek.
Şişirilmiş ve yumurta atılmış çerçeveler daha sonra
çifleştirme kutularına dağıtılacak...



Yere silkelenen arılar ruşete giriş yapıyor...


Ana kovanda ise sakal oluştu...
Yaptığım gözlemde, bir memeden ana arı çıkmıştı. Ama ana arıyı göremedim..,
Belki de dağda kaldı..


Bu da bizim furma dediğimiz hurma ağaçı...
Şu an arılar nektarı bundan alıyor.
Kestane açana kadar bununla idare edecekler...








Hiç yorum yok: