17 Haziran 2009 Çarşamba

KESTANE ve YARIM BALLIK 2

Bugün önce kara avuya götürdüğüm arıları ziyaret gittim.. Geçen çarşambadan bu yana sekiz gün oldu, hava yukarda yağışlı ve sisli, dolayısıyla arılarda pek bir gelişme yok..
Yukardaki arıların yüzde doksanı aşağı indirilmiş... Dağda kalan arı çok az..
Bu arada arılara iki ayaklı hayvanlar dadanmış durumda...
Kovanlardan çerçeve ve ballık alındığı söyleniyor...
Yol kenarında kapağı açılmış bir kaç arı kovanı gördüm...
Evet sonunda kestanelerde, 10 günlük geçikme ile açmaya başladılar... erkenciler beyazlandı artık...



Akşam üzeri yarım ballık için yaptığım, çerçeveleri telleyip mumladım... kovana ilave ettim...





Çerçevelere takılan mumun yüksekliğini 11 cm olarak belirledim... 12 cm olsa çok iyi olurmuş...
Bir daha yarım ballık yaptığımda çerçevenin iç yüksekliğini 12 cm olacak şekilde ayarlayacağım..
Mum savurganlığı da en az düzeye inecek böylece..
Şu an için asıl önemli olan ise bu denemeden verim alabilecek miyiz?
Kuluçkalığı şu an dolduran kovandan yarım da olsa bal alınabilir mi?
Bakıp göreceğiz....


1 yorum:

Unknown dedi ki...

Hasan bey benimde yarım katlar ilgimi çekiyor,çeşit balını ayırabilmem için bende düşünmüyor
değilim,çalışmalarınızda başarılar dilerim.
Bol ürün almanız dileklerimle,
Selamlar saygılar.